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ALGUNAS IDEAS PARA QUE HAGAN SU PROPIO CFG

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ALGUNAS IDEAS PARA QUE HAGAN SU PROPIO CFG

Mensaje por *Gavilan el Vie 18 Jul 2008, 2:22 am

LES PASO MI CFG COMPLETO PARA QUE ABRAN SU ARCHIVO *.CFG QUE ESTA EN BASEQ3 PARA AGREGUEN ALGUNAS COSITAS UTILES. COMO POR EJEMPLO EL VSTR PARA CAMBIAR DE NICK CON UNA SOLA TECLA SIN TENER QUE PERDER TIEMPO TIPEANDO. RECOMIENDO NO COPIAR LOS COMANDOS QUE EMPIEZAN CON R_ PORQUE SON LOS DE LA CONFIGURACIÓN DE VIDEO Y ESTAN ADAPTADOS A MI PC. SI !!!!!!!!!!! USO PICMIP 5!!!!!.

BUENO ESTE ES MI CFG:

// [END]GavilaN*PollerO configuration file
// generated by quake, do not modify
seta name "^0Gavi^7laN^0*^7Pol^0lerO^7"
seta model "visor/blue"
seta sex "male"

unbindall

// BINDS

bind BACKSPACE "+movedown"
bind UPARROW "+forward"
bind DOWNARROW "+back"
bind LEFTARROW "+moveleft"
bind RIGHTARROW "+moveright"
bind SHIFT "+speed"
bind MOUSE1 "+attack"
bind MOUSE2 "+moveup"
bind KP_del "+zoom"
bind KP_DOWNARROW "+button3"
bind TAB "+scores"
bind INS "+button2"
bind SPACE "kill"

bind CTRL "weapon 3;sensitivity 5;cg_drawgun 1;cg_drawCrosshair 4;cg_crosshairsize 50;ch_crosshaircolor white;cg_fov 105;-zoom"
bind DEL "weapon 2;sensitivity 5;cg_drawgun 0;cg_drawCrosshair 5;cg_crosshairsize 38;ch_crosshaircolor white;cg_fov 105;-zoom"
bind PGDN "weapon 7;sensitivity 4.5;cg_drawgun 0;cg_drawCrosshair 5;cg_crosshairsize 38;ch_crosshaircolor white;cg_fov 105;-zoom"
bind ENTER "weapon 6;sensitivity 5;cg_drawgun 1;cg_drawCrosshair 9;cg_crosshairsize 18;ch_crosshaircolor green;cg_fov 105;-zoom"
bind HOME "weapon 4;sensitivity 7.6;cg_drawgun 1;cg_drawCrosshair 5;cg_crosshairsize 38;ch_crosshaircolor white;cg_fov 105;-zoom"
bind END "weapon 5;sensitivity 7.6;cg_drawgun 1;cg_drawCrosshair 5;cg_crosshairsize 38;ch_crosshaircolor white;cg_fov 105;-zoom"
bind KP_LEFTARROW "weapon 8;sensitivity 4.5;cg_drawgun 0;cg_drawCrosshair 3;cg_crosshairsize 14;ch_crosshaircolor green;cg_fov 105;-zoom"
bind KP_END "weapon 1;sensitivity 7.6;cg_drawgun 1;cg_drawCrosshair 5;cg_crosshairsize 38;ch_crosshaircolor white;cg_fov 105;-zoom"

bind F9 " vstr arec"
bind F11 "screenshot"
bind F1 "vote yes"
bind F2 "vote no"
bind F3 "toggle r_fastsky"

bind [ "exec gposp;say ^3gpOSP ^7Loaded"
bind ] "exec almango;say ^4Almango ^7Loaded"
bind = "exec gpctf;say ^2gpCTF ^7Loaded"
bind - "exec gppar;say ^1gpPAR ^7Loaded"

// SAYS PARA TEAM DEATMATCH

bind h "say_team Melt ^5disponible"
bind j "say_team Melt ^1con campers"
bind m "say_team ^2ZONA SEGURA"

// SAYS PARA CTF

bind a "say_team YO DEFIENDO"
bind s "say_team ENTRAN POR ^1IZQUIERDA"
bind d "say_team ENTRAN POR ^2DERECHA"
bind f "say_team NECESITO APOYO"

// SAYS PARA BOTS

bind e "say_team ^2I AM THE LEADER"
bind r "say_team ^1EVERYONE CAMP NEAR RED FLAG FOREVER"
bind t "say_team ^1EVERYONE COVER ME FOREVER"
bind y "say_team ^1EVERYONE GET ENEMY FLAG"

// VOLUME SCRIPT

bind q "vstr vup"
bind w "vstr vdn"
set vdn "vstr vol65"
set vup "vstr vol75"
set vol00 "set s_volume 0.00;set vdn vstr vol00;set vup vstr vol05;clear;echo ^1VOLUME ^0-------------------- ^1MUTE"
set vol05 "set s_volume 0.05;set vdn vstr vol00;set vup vstr vol10;clear;echo ^1VOLUME ^2=^0------------------- ^30.05"
set vol10 "set s_volume 0.10;set vdn vstr vol05;set vup vstr vol15;clear;echo ^1VOLUME ^2==^0------------------ ^30.10"
set vol15 "set s_volume 0.15;set vdn vstr vol10;set vup vstr vol20;clear;echo ^1VOLUME ^2===^0----------------- ^30.15"
set vol20 "set s_volume 0.20;set vdn vstr vol15;set vup vstr vol25;clear;echo ^1VOLUME ^2====^0---------------- ^30.20"
set vol25 "set s_volume 0.25;set vdn vstr vol20;set vup vstr vol30;clear;echo ^1VOLUME ^2=====^0--------------- ^30.25"
set vol30 "set s_volume 0.30;set vdn vstr vol25;set vup vstr vol35;clear;echo ^1VOLUME ^2======^0-------------- ^30.30"
set vol35 "set s_volume 0.35;set vdn vstr vol30;set vup vstr vol40;clear;echo ^1VOLUME ^2=======^0------------- ^30.35"
set vol40 "set s_volume 0.40;set vdn vstr vol35;set vup vstr vol45;clear;echo ^1VOLUME ^2========^0------------ ^30.40"
set vol45 "set s_volume 0.45;set vdn vstr vol40;set vup vstr vol50;clear;echo ^1VOLUME ^2=========^0----------- ^30.45"
set vol50 "set s_volume 0.50;set vdn vstr vol45;set vup vstr vol55;clear;echo ^1VOLUME ^2==========^0---------- ^30.50"
set vol55 "set s_volume 0.55;set vdn vstr vol50;set vup vstr vol60;clear;echo ^1VOLUME ^2===========^0--------- ^30.55"
set vol60 "set s_volume 0.60;set vdn vstr vol55;set vup vstr vol65;clear;echo ^1VOLUME ^2============^0-------- ^30.60"
set vol65 "set s_volume 0.65;set vdn vstr vol60;set vup vstr vol70;clear;echo ^1VOLUME ^2=============^0------- ^30.65"
set vol70 "set s_volume 0.70;set vdn vstr vol65;set vup vstr vol75;clear;echo ^1VOLUME ^2==============^0------ ^30.70"
set vol75 "set s_volume 0.75;set vdn vstr vol70;set vup vstr vol80;clear;echo ^1VOLUME ^2==============^1=^0----- ^30.75"
set vol80 "set s_volume 0.80;set vdn vstr vol75;set vup vstr vol85;clear;echo ^1VOLUME ^2==============^1==^0---- ^30.80"
set vol85 "set s_volume 0.85;set vdn vstr vol80;set vup vstr vol90;clear;echo ^1VOLUME ^2==============^1===^0--- ^30.85"
set vol90 "set s_volume 0.90;set vdn vstr vol85;set vup vstr vol95;clear;echo ^1VOLUME ^2==============^1====^0-- ^30.90"
set vol95 "set s_volume 0.95;set vdn vstr vol90;set vup vstr vol100;clear;echo ^1VOLUME ^2==============^1=====^0- ^30.95"
set vol100 "set s_volume 1.00;set vdn vstr vol95;set vup vstr vol100;clear;echo ^1VOLUME ^2==============^1====== ^31.00"

// DEMORECORDING

set arec "autorecord;set arec vstr stop"
set stop "stoprecord;set stop vstr arec"

// AGACHADA SYSTEM

bind BACKSPACE "vstr AGACHADAon"
seta AGACHADAon " +MOVEDOWN;bind backspace vstr AGACHADAoff;clear;echo Agachada System ^2ON "
seta AGACHADAoff " -MOVEDOWN;bind backspace vstr AGACHADAon;clear;echo Agachada System ^1OFF "

// ZOOM SCRIPT

bind kp_ins "vstr zoommodeon"
seta zoommodeon " +zoom;sensitivity 3;bind kp_ins vstr zoommodeoff;clear;echo Zoom mode ^2ON "
seta zoommodeoff " -zoom;sensitivity 5;bind kp_ins vstr zoommodeon;clear;echo Zoom mode ^1OFF "

// CAMBIO DE NICKS

bind F4 "vstr teamnick"
set n6 "name ^2.^8R^2v^8R^2/^8Gavila^2N"
set n5 "name ^7^^8<<^8R^7v^1R^8>>^8^^8*Gavi^1laN"
set n4 "name ^b^1END^n^4*^7GavilaN"
set n3 "name ^0Gavi^7laN^0*^7Pol^0lerO^7"
set n2 "name ^f^4[END]^n^F^5Gavi^7laN^3*^7Pol^5lerO^7^n"
set n1 "name ^3El-Pollo"
set scrimnick "vstr n6;bind F4 vstr rvrnick"
set rvrnick "vstr n5;bind F4 vstr teamnick"
set teamnick "vstr n4;bind F4 vstr ospnick"
set ospnick "vstr n3;bind F4 vstr originalnick"
set originalnick "vstr n2;bind F4 vstr partuzanick"
set partuzanick "vstr n1;bind F4 vstr scrimnick"

// PLAY DEMO

bind F7 "vstr tsup"
bind F8 "vstr tsdn"
set tsdn "vstr ts0.8"
set tsup "vstr ts2.0"
set ts0.0 "set timescale -1;set tsdn vstr ts0.0;set tsup vstr ts0.2;clear;echo ^1TIMESCALE ^0====================== ^1PAUSE"
set ts0.2 "set timescale 0.2;set tsdn vstr ts0.0;set tsup vstr ts0.4;clear;echo ^1TIMESCALE ^2==^0==================== ^1 0.2"
set ts0.4 "set timescale 0.4;set tsdn vstr ts0.2;set tsup vstr ts0.6;clear;echo ^1TIMESCALE ^2====^0================== ^1 0.4"
set ts0.6 "set timescale 0.6;set tsdn vstr ts0.4;set tsup vstr ts0.8;clear;echo ^1TIMESCALE ^2======^0================ ^1 0.6"
set ts0.8 "set timescale 0.8;set tsdn vstr ts0.6;set tsup vstr ts1.0;clear;echo ^1TIMESCALE ^2========^0============== ^1 0.8"
set ts1.0 "set timescale 1.0;set tsdn vstr ts0.8;set tsup vstr ts2.0;clear;echo ^1TIMESCALE ^2==========^0============ ^1 1.0"
set ts2.0 "set timescale 2.0;set tsdn vstr ts1.0;set tsup vstr ts3.0;clear;echo ^1TIMESCALE ^2============^0========== ^1 2.0"
set ts3.0 "set timescale 3.0;set tsdn vstr ts2.0;set tsup vstr ts5.0;clear;echo ^1TIMESCALE ^2==============^0======== ^1 3.0"
set ts5.0 "set timescale 5.0;set tsdn vstr ts3.0;set tsup vstr ts10.0;clear;echo ^1TIMESCALE ^2==============^1=^0======= ^1 5.0"
set ts10.0 "set timescale 10.0;set tsdn vstr ts5.0;set tsup vstr ts15.0;clear;echo ^1TIMESCALE ^2==============^1===^0===== ^1 10.0"
set ts15.0 "set timescale 15.0;set tsdn vstr ts10.0;set tsup vstr ts20.0;clear;echo ^1TIMESCALE ^2==============^1=====^0=== ^1 15.0"
set ts20.0 "set timescale 20.0;set tsdn vstr ts15.0;set tsup vstr ts20.0;clear;echo ^1TIMESCALE ^2==============^1======== ^1 20.0"

// GAME CONFIGURATION

seta com_hunkMegs "56"
seta com_maxfps "81"
seta com_blood "1"
seta com_introplayed "1"
seta com_zoneMegs "16"

// SERVER CONFIGURATION

seta sv_hostname "El nido del Pollo"
seta sv_floodProtect "1"
seta fraglimit "0"
seta timelimit "15"
seta sv_maxclients "20"
seta sv_pure "0"
seta sv_fps "40"

// SOUND CONFIGURARTION

seta s_volume "0.3"
seta s_musicvolume "0"
seta s_khz "11"

// RENDERER CONFIGURATION

seta r_glDriver "opengl32"
seta r_picmip "5"
seta r_detailtextures "0"
seta r_mode "3"
seta r_fullscreen "1"
seta r_vertexLight "1"
seta r_dinamiclight "0"
seta r_lodbias "0"
seta r_subdivisions "4"
seta r_fastsky "1"
seta r_textureMode "GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST"
seta r_gamma "1.3"
seta r_lastValidRenderer "3Dfx/Voodoo Banshee (tm)/1 TMU/16 MB SGRAM/3DNow!/ICD (Nov 11 1999)"
seta r_vertexlighting "1"
seta r_mapOverBrightBits "8"

// GENERAL CONFIGURATION

seta gl_polyblend "0"
seta sensitivity "5"
seta timescale "1"
seta crosshairhealth "0"
seta crosshairsize "20"
seta fov "105"
seta zoomfov "66"
seta in_mouse "1"
seta m_filter "1"
seta ui_ffa_fraglimit "0"
seta ui_ffa_timelimit "15"
seta ui_tourney_fraglimit "0"
seta ui_tourney_timelimit "15"
seta ui_team_fraglimit "0"
seta ui_team_timelimit "20"
seta ui_team_friendly "1"
seta ui_ctf_capturelimit "8"
seta ui_ctf_timelimit "30"
seta ui_ctf_friendly "0"
seta headmodel "visor/blue"
seta team_model "visor/blue"
seta team_headmodel "visor/blue"
seta cg_autoswitch "0"
seta cg_drawCrosshair "5"
seta cg_drawCrosshairNames "1"
seta cg_marks "0"
seta cg_shadows "0"
seta cg_drawGun "0"
seta cg_noprojectiletrail "1"
seta cg_zoomfov "75"
seta cg_fov "105"
seta cg_brasstime "0"
seta cg_gibs "0"
seta cg_draw2D "1"
seta cg_drawStatus "1"
seta cg_drawTimer "1"
seta cg_drawFPS "0"
seta cg_drawSnapshot "0"
seta cg_draw3dIcons "0"
seta cg_drawIcons "1"
seta cg_drawAmmoWarning "0"
seta cg_drawAttacker "0"
seta cg_crosshairSize "38"
seta cg_crosshairhealth "0"
seta cg_simpleItems "1"
seta cg_runpitch "0"
seta cg_runroll "0"
seta cg_bobup "0"
seta cg_bobpitch "0"
seta cg_bobroll "0"
seta cg_gun "1"
seta cg_forceModel "1"
seta cg_drawTeamOverlay "1"
seta cg_scoreTransparency "0.7"
seta cg_altPlasma "0"
seta cg_altLightning "0"
seta cg_trueLightning "1"
seta g_gametype "1"
seta g_quadfactor "3"
seta g_friendlyFire "0"
seta g_warmup "999"
seta g_doWarmup "0"

// RAILGUN CONFIGURATION

seta cg_railTrailTime "100"
seta r_railWidth "8"
seta r_railCoreWidth "8"
seta r_railSegmentLength "1"
seta cg_railSegmentLength "64"
seta cg_railWidth "128"
seta cg_railscrew "1"
seta cg_railscrewCount "3"
seta cg_railgunExplosions "1"

// OSP

seta cg_enemyModel "keel/pm"
seta cg_enemycolors "aqiq"
seta cg_nomip "35"
seta cg_enableOSPHUD "1"
seta ch_TeamBackground "0"
seta ch_drawFlagNames "0"
seta ch_drawHealthMeters "0"
seta ch_CrosshairColor "White"
seta cf_WeaponName "12x12"
seta cf_WeaponSwitch "32x32"
seta cf_Scores "12x12"
seta cf_Fragmsg "12x12"
seta cf_AmmoStatusbar "8x8"
seta cf_Following "24x24"
seta cf_Vote "10x14"
seta ch_ColorLocations "1"
seta ch_Obituaries "1"
seta ch_TeamchatOnly "0"
seta ch_FilterLocationsTeamchat "0"
seta cf_TeamCrosshairHealth "12x12"
seta ch_TeamCrosshairHealth "1"
seta ch_CrosshairNamesLeft "0"
seta cf_CrosshairNames "10x10"
seta ch_InverseTeamChat "1"
seta ch_Teamoverlay "p12n h/aw l"
seta cf_Teamoverlay "6x11"
seta ch_Weaponswitch "0"
seta cf_Teamchat "8x12"
seta cf_Pickupstring "10x14"
seta ch_Pickupitem "0"
seta ch_StatusbarFormat "9"
seta cf_Statusbar "3"
seta server_motd1 " ^0Gavi^7laN^0*^7Pol^0lerO^7"
seta server_motd2 " ^1END ^2POWER!!!!!!"
seta server_motd3 " ^4************************"
seta server_motd4 " ^5HUM^7IL^3I^7AT^5ION"

clear
play sound/feedback/humiliation
echo "^7H"
wait 15;clear;echo "^7HU"
wait 15;clear;echo "^5HUM"
wait 15;clear;echo "^7HUMI"
wait 15;clear;echo "^5HUMIL"
wait 15;clear;echo "^7HUMILI"
wait 15;clear;echo "^5HUMILIA"
wait 15;clear;echo "^7HUMILIAT"
wait 15;clear;echo "^5HUMILIATI"
wait 15;clear;echo "^7HUMILIATIO"
wait 15;clear;echo "^5HUM^7IL^3I^7AT^5ION"

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Re: ALGUNAS IDEAS PARA QUE HAGAN SU PROPIO CFG

Mensaje por AruKaaDo el Vie 18 Jul 2008, 8:00 pm

gavilan!! ayudame! no entiendo nada de esto!


aparte yo uso q3 demo


nose si esto sirve


aunq sinceramente no lo quiero solo quiero el de cambiar la tag

asi lo cambio netre la tag de scrim y la tag del clan y mi antigua tag Very Happy:D



desde ya muchas gracias nos vemos =)

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Re: ALGUNAS IDEAS PARA QUE HAGAN SU PROPIO CFG

Mensaje por RanciD el Vie 18 Jul 2008, 10:47 pm

preguntame a mi o a gavilan cuando estemos online en msn boludo
los 2 sabemos de esas cosas!!!
nso vemos
sueerte!!!!

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CAMBIO DE NICKS

Mensaje por *Gavilan el Sáb 19 Jul 2008, 1:56 am

OK. Veo que no utilizas cfg. Segui estos pasos:

1) Para crear cfg (config) entras al q3, configuras todo como querés, bajas la consola y tipeas: \writeconfig alucard

2) Salis del juego. Entras a la carpeta del juego y a la carpeta baseq3.

3) Abris el archivo alucard.cfg (que creaste con el comando writeconfig).

4) Copia al final (sólo pa tener un orden) lo siguiente y pegalo

// CAMBIO DE NICKS

bind F4 "vstr rvrnick"
set n3 "name ^2.^8R^2v^8R^2/^8Gavila^2N"
set n2 "name ^7^^8<<^8R^7v^1R^8>>^8^^8*Gavi^1laN"
set n1 "name ^0Gavi^7laN^0*^7Pol^0lerO^7"
set scrimnick "vstr n3;bind F4 vstr rvrnick"
set rvrnick "vstr n2;bind F4 vstr altnick"
set altnick "vstr n1;bind F4 vstr scrimnick"

5) Cambias mi tag por la tuya. lol!

6) Salis del archivo grabando y entras al q3.

7) Bajas la consola y tipeas: \exec alucard (este comando ejecuta tu cfg). Sirve sobre todo cuando la PC es usada por varias personas.

Cool Para ver si funca entra a un mapa. Con la tecla F4 debería cambiar la tag. Suerte !!!!

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Re: ALGUNAS IDEAS PARA QUE HAGAN SU PROPIO CFG

Mensaje por AruKaaDo el Sáb 19 Jul 2008, 9:00 pm

todo muy lindo pero en q formato lo guardo y lo abro??



por q nose con q formato abrilo ni siquiera se el de guardarlo :S:S



les avisto tengo win 98



:s:s:s

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Re: ALGUNAS IDEAS PARA QUE HAGAN SU PROPIO CFG

Mensaje por RanciD el Sáb 19 Jul 2008, 9:36 pm

blog de notas en baseq3 lo pegas y lo ejecutas en la consola del quake como exec alucard
si ese fue el nombre q usaste para el blog de notas
saludos!!!

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Re: ALGUNAS IDEAS PARA QUE HAGAN SU PROPIO CFG

Mensaje por *Gavilan el Jue 07 Ago 2008, 8:08 am

jajaja re colgado !!!
no había visto esto !!!
el formato es el q te crea el q3 cuando utilizas el comando \writeconfig o sea .cfg.
chauchas !

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Re: ALGUNAS IDEAS PARA QUE HAGAN SU PROPIO CFG

Mensaje por Upa el Dom 17 Ago 2008, 11:00 am

Aporto un listado de Comandos y su significado en ingles, porque traducirlo es mucho trabajo.


// PARTE 1 //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

g_aimtest // ???
g_gravity "800" // Defines how heavy you are; the higher the number, the heavier you feel; this results in less high jumps, etc. Negative numbers don't work the same as q1 & q2, it's very choppy.
g_inactivity "0" // Don't know for sure what it does. I think it has something to do with the 'idle time' of a player.
g_knockback "1000" // The knockback from a weapon, higher number = greater knockback.
g_quadfactor "3" // How much damage you do when you have the Quad Damage, multiplies your normal damage with the number given.
g_speed "340" // How fast you move in Q3Test. The greater the number, the greater the velocity.
g_motd "X" // Set Message of the Day to X (see "cl_motd" to display it)
g_forcerespawn "10" // Set the respawn time in seconds, 0 = don't forcerespawn
g_weaponrespawn "5" // Set the time before a picked up weapon will respawn again, 0 = continuous respawn

// Client //////////////////////////////////////////////////////////////////////
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

cg_autoswitch 0/1 // Auto-switch Weapons (on pick-up)
cg_drawCrosshairNames 0/1 // show name of who you're pointing at
cg_drawCrosshair 0/1 // use crosshairs or not...
cg_drawKiller 0/1 // show name and pic of who killed you last, good for "talker killers".
cg_drawAmmoWarning 0/1 // show low ammo warning
cg_drawTimer 0/1 // Time remaining, if timelimit is set
cg_drawStatus 0/1 // Draw the HUD or not (health, ammo, armour, etc)
cg_drawFPS 0/1 // show Frames Per Second read-out
cg_gibs 0/1 // Gore? oh yes! Smile
cg_gun 0/1 // show your gun
cg_lagometer 0/1 // show Lag-O-Meter
cg_shadows 0/1/2/3 // Cast Shadows (0 = None, 1 = Basic Discs,2 = 3 = Stencil Buffered)
cg_marks 0/1 // shaw Damage Markings (bullet holes, etc)
cg_simpleitems 0/1 // Makes some objects more "simple" (faster to render)

cg_thirdperson 0/1 // Third person (Tomb Raider style)
cg_thirdPersonRange "40" // distance from view to model.
cg_thirdPersonAngle "0" // view angle (180 changes view to the front of the model)

cl_run 0/1 // Allways run
cl_debugMove // Don't Know
cl_mouseAccel // set mouse accelerationcl_showmouse
cl_showmouserate // show the mouse rate of movement
cl_anglespeedkey
cl_pitchspeed
cl_yawspeed
cl_avidemo
cl_showTimeDelta
cl_timeNudge
cl_timeout "125" // Seconds to wait before you are removed from the server when you lag out.
cl_shownet
cl_motd 0/1 // Display "Message of the day"
cl_noprint 0/1 // Printout messages to your screen or to the console
cl_shutdown
cl_nodelta 0/1 // will not update your ping, eg. You ping at 210 to 230, you hit cl_nodelta when you have 215 ping. Your ping will show as 215 and not change. If you type it in console before you join, your ping should show as 0

cm_playerCurveClip 0/1 // Move through curved world geometry

crosshairhealth 0/1 // Show health by the cross hairs?
crosshairsize "24" // Crosshair Size

fov "90" // Field of View/Vision (better than +zoom)
freelook 0/1 // mouselook
handicap "100" // Because some ppl spend way to much time playing.
lookspring 0/1 // "spring" back to center when mouse look is turned off.

name "Player" // your Handle/ScreenName/Nick/whatever you call it.

m_side "0.8" // I would think i would affect the amount of "sway"
m_forward "1" // when you walk/run... but it doesn't seem to.
m_yaw "0.022" // controls x-axis speed
m_pitch "0.022" // controls y-axis speed

sensitivity "5" // mouse sesitivity
snd "visor" // Change the sounds used for the character? wierd.
model "visor/red" // like skin in q2, it changes your model and skin if you know the names of what you want.
team "team free" // "s" for spectator & "team free" to join the game again.

zoomfov "22.5" // +zoom, the fov zoomed to

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Re: ALGUNAS IDEAS PARA QUE HAGAN SU PROPIO CFG

Mensaje por Upa el Dom 17 Ago 2008, 11:02 am

// PARTE 2 //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

// Controller //////////////////////////////////////////////////////////////////
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

in_dgamouse "1" // Didn't work
in_joystick "0" // Use Joystick or not ?
in_mididevice "0"
in_midichannel "1"
in_midiport "1"
in_midi "0"
in_mouse "1"
in_nomouseaccel "1" // Didn't work

// Audio ///////////////////////////////////////////////////////////////////////
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

snd_restart // re-intailize sound

cg_stereoSeparation "0.4" // The amount of Stereo Seperation
s_khz "22" // Sound Quality
s_loadas8bit "0" // Load sounds in 8bit (instead of 16?)
s_mixahead "0.2" // Pre-Mix Sounds? - Didn't make a diff
s_musicvolume "1" // Music Volume
s_primary "0" // Didn't work
s_volume "0.7" // Sound (efx) Volume

// These next ones seem redundant, and also look linux specific... i'm not really sure though. Either way they didn't work on my win32 version... drop me a line if you know.

snddevice "/dev/dsp"
sndchannels "2" sndbits)
sndspeed "0"
sndbits "16"

// System //////////////////////////////////////////////////////////////////////
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

condump "x" // write the console text to a file where "x" is the name of that file
con_notifytime // defines how long messages (from players or the system) are on the screen
scr_conspeed // How fast the console goes up and down

bindlist // gives a listing of what's bound to what
unbind // unbinds a key
bind // binds a key
win_noalttab 0/1 // Disable alt-tab in windows
game // Set the game
version // Show the current Version.
disconnect // disconnets you from server (local included)
cinematic // plays the q3a movie...
demo // play demo
record // record demo

userinfo // lists user settings
viewsize // changes view port size
password // sets password
configstrings // lists the current arena's config string

rconAddress "" // rcon?
rcon_password "" // password for rcon

// Visuals /////////////////////////////////////////////////////////////////////
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

r_allowExtentions 0/1 // Use all of the pen gl extentions your card is capable of
r_colorbits "0"
r_customaspect 0/1 // ?Use Custom Aspect Ratio?
r_customheight "480" // ?y - Custom Resolution?
r_customwidth "856" // ?x - Custom Resolution?
r_depthbits "0" // Depth Buffer Size
r_detailtextures 0/1
r_drawentities 0/1
r_drawSun 0/1 // ?Use the Sun Light Source?
r_dynamiclight 0/1 // Dynamic Lighting
r_ext_texture_env_add "1"
r_ext_compiled_vertex_array "1"
r_ext_multitexture "1"
r_ext_gamma_control "1"
r_ext_texenv_add "1"
r_ext_swapinterval "1"
r_ext_compress_textures "1"
r_facePlaneCull "1" // Cull Triangle Faces (for planes? not sure what's diff from reg. culling)
r_fastsky 0/1 // Quick 'n Dirty Skies
r_fakeFullscreen 0/1 // ???
r_finish 0/1 // ???
r_flares 0/1 // Render Flares
r_fullscreen 0/1 // Full Screen (vs. Windowed)
r_gamma 0/1 // Gamma Correction
r_glDriver "opengl32" // Used "x" openGL Driver
r_ignoreGLErrors 0/1 // Ingnores openGL errors that occur
r_ignorehwgamma 0/1 // Same as r_nohwgamma?
r_lastValidRenderer // "RIVA 128/RIVA 128 ZX (AGP)" / "Intel740"
r_lightningSegmentLength "32"
r_lodbias "0" // change the Level Of Detail (0 - 2)
r_lockpvs "0" // pvs?
r_mode "3" // Rendering Mode
r_nocurves 0/1 // Don't use curved geometry ( disabled because of cheating possibility )
r_nohwgamma "1"
r_overBrightBits "1"
r_portalonly 0/1 // turns off stencil buffering for portals, this alows you to see the entire portal before it's clipped, i.e. more of the room, to get a better feel for who's in there before you jump in.
r_preloadTextures 0/1
r_roundImagesDown 0/1

// Railgun
color 1/2/3/4/5/6/7 // Rail Color Bule/Green/Cyan/Red/Magenta/Yellow/White
cg_railTrailTime "400" // How long the railgun's trails last
r_railCoreWidth "16" // Size of the rail trail's core
r_railSegmentLength "64" // distance between rail "sun bursts"
r_railWidth "128" // Width of the rail trail
r_railRotation "30" // Didn't work, but it sounds cool.
r_railRotationSpeed "0" // Same as above.

r_speeds 0/1 // Show the rendering info e.g. how many triangles are drawn
r_showtris 01 // Show Triangles, pretty cool looking...
r_stencilbits "8" // Stencil Buffer Size
r_stereo "0" // Stereo Split (for 3D glasses)?
r_subdivisions "4"
r_simpleMipMaps "1"
r_texturebits "0"
r_vertexLight "0"
r_znear "4"

vid_restart // re-intailize video
vid_ypos "30" // y position when windowed
vid_xpos "30" // x position when windowed
viewsize "100" // Should be obvious...

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Re: ALGUNAS IDEAS PARA QUE HAGAN SU PROPIO CFG

Mensaje por Upa el Dom 17 Ago 2008, 11:03 am

// PARTE 3 //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

// OpenGL Sepcific /////////////////////////////////////////////////////////////
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

gl_texturemode "GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST"
gl_ext_clip_volume "1"
gl_ext_pointparameters "1"
gl_ext_compiled_vertex_array "1"
gl_ext_multitexture "0"
gl_ext_palettedtexture "1"
gl_ext_gamma "1"
gl_ext_swapinterval "1"
gl_ext_s3tc "1"
gl_ignore_errors "1"
gl_driver "opengl32"
gl_finish "1"
gl_swapinterval "1"

// MultiPlayer / Server /////////////////////////////////////////////////////////
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

// Set these to setup a teams match //
teamflags "3"
dmflags "1"
// End Set //

sv_maxclients "8" // Set Max Clients
sv_hostname "noname" // Set server name
sv_killserver // kills the server

dmflags 0/1/.../4/...
fraglimit "20"
timelimit "0"
privateclients 1/0
password ""
rate "25000" // 2500 for 28.8, 3000 for 33, and 3500 for 56k... Connecting at 50000 bps, should try a rate of 5000, etc.

cl_packetdup // Something about packet duplicates
cl_maxpackets // Will restrict the maximum number of outgoing packets to prevent client to server rate problems. This does not limit the client framerate. This defaults to 20, which might actually be a bit low. You might try experimenting with raising this to 40. - johnc
cl_maxfps // still exists, but it will never need to be used for networking reasons. - johnc
cg_timenudge // adjusts the local timing which effectively adds local lag to try to make sure you interpolate instead of extrapolate. If you really want to play on a server that is dropping a ton of packets, a timenudge of 100 or so might make the game smoother. - johnc
snaps // ask for a different number of snapshots, but there isn't a lot of benefit to that. Dedicated servers run at 40hz, so stick to divisors of that: 40, 20 (default), 10. A snaps of 40 will usually just cause you to hit your rate limit a lot faster. It may be usefull for tuning rate, if nothing else. - johnc

// Firewalls & Proxies (from John Cash's .plan) ////////////////////////////////
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

// Q3ATEST has support for SOCKS5 (RFC-1928 will soon have RFC-1929). Well, at least the wintel version does... There are three cvars that control it. They are only settable from the at init time (from the command line).

+set net_socksEnabled 1
+set net_socksServer // Address (name or IP number) of the SOCKS server (firewall machine), NOT a Q3ATEST server.
+set net_socksPort "1080" // You should not need to change this.

// Interpreting the lagometer //////////////////////////////////////////////////
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

April 26, 1999 (From John Carmack's .plan)
--------------------------------------------------------------------------------

Interpreting the lagometer (the graph in the lower right corner):

The upper graph (blue/yellow) slides one pixel for every rendered frame. Blue lines below the baseline mean that the frame is interpolating between two valid snapshots. Yellow lines above the baseline mean the frame is extrapolating beyond the latest valid time. The length of the line is proportional to the time.

The lower graph (green/yellow/red) slides one pixel for every received snapshot. By default, snapshots come 20 times a second, so if you are running >20 fps, the top graph will move faster, and vice versa. A red bar means the snapshot was dropped by the network. Green and yellow bars are properly received snapshots, with the height of the bar proportional to the ping. A yellow bar indicates that the previous snapshot was intentionally
supressed to stay under the rate limit.

The upper graph indicates the consistancy of your connection. Ideally, you should always have blue bars of only a pixel or two in height. If you are commonly getting big triangles of yellow on the graph, your connection is inconsistant.

In a heavy firefight, it is normal for modem players to see yellow bars in the bottom graph, which should return to green when the action quiets down. If you are getting several red bars visible, you may want to look for a server that drops less packets.

// Unknown /////////////////////////////////////////////////////////////////////
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

msg "1"
com_hunkMegs "20"

// + and - /////////////////////////////////////////////////////////////////////
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

+mlook // Mouse Look
+attack // Fire Weapon
+speed // Toggle Run
+moveright // Strafe Right
+moveleft // Strafe Left
+strafe // Toggle Strafe with movement keys / mouse / js
+lookdown // Look Down
+lookup // Look Up
+back // Move Backwards
+forward // Move Forwards
+right // Turn Right
+left // Turn Left
+movedown // Crouch / Swim down
+moveup // Jump / Swim up

+button0 // Fire Weapon
+button1 // Stops all movement but mouse look, wierd
+button2 // Use Item
+button3 // Taunt "I'm the man!"
+button4 // Unknown
+button5 // Unknown
+button6 // Unknown

// Flips ///////////////////////////////////////////////////////////////////////
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Doing Flips, do can do them *any* time you're in the air. just hit your backup key... however remeber that you can control your movement in the air and this action will decelerate your forward momentum (but it looks cool if make cg_thirdPerson = 1 Wink ).

// Colored Names - Thanks to [TLN]Gone /////////////////////////////////////////
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Quake3 has embedded support for color codes, you can pu these in you're q3config.cfg, autoexec.cfg, or where ever you want then execute it (from the console type "exec filename.cfg")

Code/Color
0 black
1 red
2 green
3 yellow
4 blue
5 cyan
6 magenta
7 white

For example: My name with a yellow "D" and the rest red would be "3D1ominus7". The 7 is at the end so the rest of the line wont be red too, try it with and with out if you don't get what i mean.

// Different Text Styles ///////////////////////////////////////////////////////
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Diff Alphabets in Q3A...

"БВГДЕЖЗИЙКЛМНОПРСТУФХЦЧШЩЪ" // Block Style Alphabet
"бвгдежзийклмнопрстуфхцчшщъ" // Militry Style Alphabet
"ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ" // If this doesn't does line up use DOS edit.

// For example: "4[TLN]7дпнйоху" is Blue [TLN] and DOMINUS in military style text. I only tried very quickly but it seems that only the standard alphabet can change color Sad

// Cheats //////////////////////////////////////////////////////////////////////
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

// Cheats are disabled in the test, goto http://hotwire.quake3nation.com/ to get some software to enable them Smile

cheats "1"
notarget
noclip
give ammo
screenshot
god

// FIN //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Obviamente lo tome de otro sitio, no soy el creador de este listado!!!
Lo encontré muy explicativo espero que les sirva.

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Re: ALGUNAS IDEAS PARA QUE HAGAN SU PROPIO CFG

Mensaje por Upa el Dom 17 Ago 2008, 11:28 am

Por ultimo, les cuento que yo veia todo muy oscuro y no tenia idea de como aclarar la luz ambiente de los mapas, pero encontre los siguientes comandos que me funcionaron barbaro!

/seta r_mapOverBrightBits "4"
/seta r_gamma "0.82000"
/vid_restart


Ahora todo se ve clarisimo!!!

Espero les sirva!
Saludos a todos
Todo el Material obtenido proviene de los siguientes links:
http://quake2.ukrpack.net/FAQ/con_commands_q3.shtml
http://members.tripod.com/~quake3tweaks/commands.html
http://cq3.nothing.cc/usage.html
Salute y Feliz DOMINGO!!!!

Si alguno quiere pasarme las explicaciones de que es cada uno de los comandos (en castellano) y la configuracion recomendada, pasenmelo y actualizo el mismo mensaje asi queda todo en un solo lugar. luis_aguilera@hotmail.com


Última edición por Upa el Lun 18 Ago 2008, 9:37 am, editado 1 vez

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Re: ALGUNAS IDEAS PARA QUE HAGAN SU PROPIO CFG

Mensaje por AruKaaDo el Dom 17 Ago 2008, 3:30 pm

guauuu!!! alto super himper aporte se mando upa jaja


bien ahi locooo....

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Re: ALGUNAS IDEAS PARA QUE HAGAN SU PROPIO CFG

Mensaje por ProMe el Dom 17 Ago 2008, 3:31 pm

buena UPA... muy buena..

che ahi un par de comandos que yo se q son... y para q sirven... si vos me dejas los cambio y pongo q significan....

y tmb cual es valor remcomendados....
como en com_hunkmegs o enla parte de audio... y bue.. vos avisame y yo los cambio..con tu permiso obvio!

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Re: ALGUNAS IDEAS PARA QUE HAGAN SU PROPIO CFG

Mensaje por AruKaaDo el Dom 17 Ago 2008, 7:50 pm

che como utilizo los bind de say_team osea los puse en mi cfg pero honda nose como usarlos en el q3 jeje

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Re: ALGUNAS IDEAS PARA QUE HAGAN SU PROPIO CFG

Mensaje por *Gavilan el Lun 18 Ago 2008, 1:51 am

Tenes que poner en tu cfg \bind z say_team "Alu se la lastra" y cada vez que apretes z vas a decir una gran verdad !!! lol!
Cambia las letra y el texto entre comillas para otros mensajes.

PD: Grande uPA!!! Aprendí un par de cositas mas!!

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Re: ALGUNAS IDEAS PARA QUE HAGAN SU PROPIO CFG

Mensaje por AruKaaDo el Lun 18 Ago 2008, 4:16 pm

boludo yo puse estos

bind h "say_team Melt ^5disponible"
bind j "say_team Melt ^1con campers"
bind m "say_team ^2ZONA SEGURA"

nose q honda

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Re: ALGUNAS IDEAS PARA QUE HAGAN SU PROPIO CFG

Mensaje por *Gavilan el Lun 18 Ago 2008, 11:48 pm

jajaj no te enojes !
puede ser que los pongas sin la barra \ ?

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Re: ALGUNAS IDEAS PARA QUE HAGAN SU PROPIO CFG

Mensaje por AruKaaDo el Mar 19 Ago 2008, 8:47 am

ya lo arregle lo q pasa es q no me daba cuenta jajajaja


ya lo arregle xD igual gracias Very Happy

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Re: ALGUNAS IDEAS PARA QUE HAGAN SU PROPIO CFG

Mensaje por *Gavilan el Mar 19 Ago 2008, 2:07 pm

De nada larva Lalalala

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Re: ALGUNAS IDEAS PARA QUE HAGAN SU PROPIO CFG

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